A PEDAGOGIA DO TEATRO EM TEMPOS DE PANDEMIA

From the conceptualized ideas of Theater Pedagogy, we conduct about how teachers teach Theater, and other teachers who use theoretical ideas, present their proposals in the face of the challenge of remote work and others produced by their pandemic. To this end, we used as a basis for the discussion...

ver descrição completa

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Autor principal: Bezerra de Lima, Erickaline
Formato: Online
Idioma:por
Publicado em: Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
Endereço do item:https://periodicos.ufrn.br/manzua/article/view/28900
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id oai:periodicos.ufrn.br:article-28900
record_format ojs
spelling oai:periodicos.ufrn.br:article-289002022-12-27T10:21:27Z A PEDAGOGIA DO TEATRO EM TEMPOS DE PANDEMIA Bezerra de Lima, Erickaline From the conceptualized ideas of Theater Pedagogy, we conduct about how teachers teach Theater, and other teachers who use theoretical ideas, present their proposals in the face of the challenge of remote work and others produced by their pandemic. To this end, we used as a basis for the discussion 15 works presented in Conversation Group 3, within the scope of the II International Colloquium Poetics of Learning: (im)possibilities of theater at school in times of pandemic. It is noticed that the experiences that they knew in the space-time of virtuality fed the field of Theater pedagogy, they cannot be disregarded or kept as obsolete practices trapped in the context. It is necessary to aggregate them and recognize them as an alternative to a technological world, so that they are always necessary.   A partir das ideias conceituais da Pedagogia do Teatro, conduzimos reflexões acerca de como os professores de Artes, em especial os que ensinam Teatro, e outros professores que utilizam-se das práticas teatrais, desenvolveram suas propostas pedagógicas perante o desafio do trabalho remoto e outras limitações provocadas pela pandemia. Para tal, utilizamos como base da discussão 15 trabalhos apresentados no Grupo de conversa 3, no âmbito do II Colóquio Internacional Poéticas do Aprender: (im)possibilidades do teatro na escola em tempos de pandemia. Percebe-se que as variadas experiências que ocorreram no espaço-tempo da virtualidade alimentam o campo da pedagogia do Teatro, não podendo ser desconsideradas ou guardadas como práticas obsoletas presa no contexto. É preciso agregá-las e reconhecê-las como alternativa frente a um mundo tecnológico, para assim, serem requeridas sempre que necessário.   Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN 2022-12-21 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Narrativas sobre processos art´ísticos application/pdf https://periodicos.ufrn.br/manzua/article/view/28900 Manzuá: Revista de Pesquisa em Artes Cênicas; v. 5 n. 1 (2022): Outras Perspectivas: Processos de criação na cena da América Latina ; 12 2595-4024 10.21680/2595-4024.2022v5n1 por https://periodicos.ufrn.br/manzua/article/view/28900/16375 Copyright (c) 2022 Erickaline Bezerra de Lima http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
institution Periódicos UFRN
collection Portal de Pediódicos Eletrônicos da UFRN
language por
format Online
author Bezerra de Lima, Erickaline
spellingShingle Bezerra de Lima, Erickaline
A PEDAGOGIA DO TEATRO EM TEMPOS DE PANDEMIA
author_facet Bezerra de Lima, Erickaline
author_sort Bezerra de Lima, Erickaline
title A PEDAGOGIA DO TEATRO EM TEMPOS DE PANDEMIA
title_short A PEDAGOGIA DO TEATRO EM TEMPOS DE PANDEMIA
title_full A PEDAGOGIA DO TEATRO EM TEMPOS DE PANDEMIA
title_fullStr A PEDAGOGIA DO TEATRO EM TEMPOS DE PANDEMIA
title_full_unstemmed A PEDAGOGIA DO TEATRO EM TEMPOS DE PANDEMIA
title_sort pedagogia do teatro em tempos de pandemia
description From the conceptualized ideas of Theater Pedagogy, we conduct about how teachers teach Theater, and other teachers who use theoretical ideas, present their proposals in the face of the challenge of remote work and others produced by their pandemic. To this end, we used as a basis for the discussion 15 works presented in Conversation Group 3, within the scope of the II International Colloquium Poetics of Learning: (im)possibilities of theater at school in times of pandemic. It is noticed that the experiences that they knew in the space-time of virtuality fed the field of Theater pedagogy, they cannot be disregarded or kept as obsolete practices trapped in the context. It is necessary to aggregate them and recognize them as an alternative to a technological world, so that they are always necessary.  
publisher Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
publishDate 2022
url https://periodicos.ufrn.br/manzua/article/view/28900
work_keys_str_mv AT bezerradelimaerickaline apedagogiadoteatroemtemposdepandemia
AT bezerradelimaerickaline pedagogiadoteatroemtemposdepandemia
_version_ 1766683549988028416