UMA POSSÍVEL FORMA DE VALORIZAÇÃO LOCAL:: a Educação Patrimonial para as comunidades do entorno do Sítio Arqueológico Lajeiro do Escrivão em São João do Sóter-MA

This article aims to propose a socio-educational intervention in the geographic area comprising the Lajeiro do Escrivao Archaeological Site, in the municipality of São João do Sóter-MA, in order to give greater visibility to the patrimonial power of the Region of Cocais that comprises it. In this wa...

ver descrição completa

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Principais autores: Albuquerque Lacerda, Maykon, do Amparo Moura Alencar Rocha, Maria
Formato: Online
Idioma:por
Publicado em: Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
Endereço do item:https://periodicos.ufrn.br/espacialidades/article/view/27638
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
Descrição
Resumo:This article aims to propose a socio-educational intervention in the geographic area comprising the Lajeiro do Escrivao Archaeological Site, in the municipality of São João do Sóter-MA, in order to give greater visibility to the patrimonial power of the Region of Cocais that comprises it. In this way, there is an opportunity for a sotense heritage education in order to equip the set of rural residents, parents, students and teachers who live in the surroundings of the site, through its existing material and educational heritage dimension, linked both to its historical formation and to the appropriation of the place, as a cultural reference and place of memories.