PERCEPTION AND REPORT OF STUDENTS FACING VIRTUAL EVALUATIONS OF WOMEN IN THE CLIMACTERIC

Due to the isolation caused by the new coronavirus pandemic, higher education institutions had to shape their activities, adapting them to the remote format. This study aims to report the perception of undergraduate students in Physical Therapy and Nutrition about virtual assessments in women in the...

ver descrição completa

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Principais autores: Amélia Pires Soares da Silva, Maria, Jerônimo de Macêdo, Viviane, Caroline da Fonseca Nunes, Ana, Caroline de Araújo Silva, Ana, Santos Eufrásio, Laiane
Formato: Online
Idioma:por
Publicado em: Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
Endereço do item:https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/26242
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id oai:periodicos.ufrn.br:article-26242
record_format ojs
spelling oai:periodicos.ufrn.br:article-262422021-12-30T12:54:18Z PERCEPTION AND REPORT OF STUDENTS FACING VIRTUAL EVALUATIONS OF WOMEN IN THE CLIMACTERIC PERCEPCIÓN Y REPORTE DE ESTUDIANTES ANTE LAS EVALUACIONES VIRTUALES EN MUJERES EN EL CLIMATERIO PERCEPÇÃO E RELATO DE DISCENTES FRENTE ÀS AVALIAÇÕES VIRTUAIS EM MULHERES NO CLIMATÉRIO Amélia Pires Soares da Silva, Maria Jerônimo de Macêdo, Viviane Caroline da Fonseca Nunes, Ana Caroline de Araújo Silva, Ana Santos Eufrásio, Laiane Due to the isolation caused by the new coronavirus pandemic, higher education institutions had to shape their activities, adapting them to the remote format. This study aims to report the perception of undergraduate students in Physical Therapy and Nutrition about virtual assessments in women in the climacteric phase. This is a descriptive study, with clipping belonging to an extension and research project. Participated in the actions an effective teacher in the area of ??Physiotherapy in Women's Health, two students from the Physiotherapy course, two students from the Nutrition course and 40 climacteric women. Virtual assessments were carried out through the communication platforms Google Meet and WhatsApp. The project's continuity strategy was extremely important for the academic experience as it simplified the scientific language and expanded the concepts of health education, due to the exchange of information established between the evaluator and the participant. Debido al aislamiento provocado por la nueva pandemia de coronavirus, las instituciones de educación superior tuvieron que dar forma a sus actividades, adaptándolas al formato remoto. Este estudio tiene como objetivo reportar la percepción de estudiantes de pregrado en Fisioterapia y Nutrición sobre las evaluaciones virtuales en mujeres en la fase climatérica. Se trata de un estudio descriptivo, con recorte perteneciente a un proyecto de extensión e investigación. En las acciones participaron una docente eficaz en el área de Fisioterapia en Salud de la Mujer, dos estudiantes del curso de Fisioterapia, dos estudiantes del curso de Nutrición y 40 mujeres climatéricas. Se realizaron evaluaciones virtuales a través de las plataformas de comunicación Google Meet y WhatsApp. La estrategia de continuidad del proyecto fue de suma importancia para la experiencia académica ya que simplificó el lenguaje científico y amplió los conceptos de educación en salud, debido al intercambio de información establecido entre el evaluador y el participante. Devido ao isolamento causado pela pandemia do novo coronavírus, as instituições de ensino superior tiveram que moldar suas atividades, adaptando-as para o formato remoto. O presente trabalho tem como objetivo relatar a percepção de discentes da graduação em Fisioterapia e Nutrição sobre as avaliações virtuais em mulheres na fase do climatério. Trata-se de um estudo descritivo, com recorte pertencente a um projeto de extensão e pesquisa. Participaram das ações uma docente efetiva da área de Fisioterapia em Saúde da mulher, dois discentes do curso de Fisioterapia, dois discentes do curso de Nutrição e 40 mulheres climatéricas. Avaliações virtuais foram realizadas por meio das plataformas de comunicação Google Meet e WhatsApp. A estratégia de continuidade do projeto foi extremamente importante para a experiência acadêmica por simplificar a linguagem científica e ampliar os conceitos de educação em saúde, devido à troca de informações estabelecida entre o avaliador e a participante. Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN 2021-12-29 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/26242 Revista Extensão & Sociedade; v. 12 n. 2 (2021): Revista Extensão & Sociedade 2021.2 2178-6054 2595-0150 10.21680/2178-6054.2021v12n2 por https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/26242/15239 Copyright (c) 2021 Revista Extensão & Sociedade
institution Periódicos UFRN
collection Portal de Pediódicos Eletrônicos da UFRN
language por
format Online
author Amélia Pires Soares da Silva, Maria
Jerônimo de Macêdo, Viviane
Caroline da Fonseca Nunes, Ana
Caroline de Araújo Silva, Ana
Santos Eufrásio, Laiane
spellingShingle Amélia Pires Soares da Silva, Maria
Jerônimo de Macêdo, Viviane
Caroline da Fonseca Nunes, Ana
Caroline de Araújo Silva, Ana
Santos Eufrásio, Laiane
PERCEPTION AND REPORT OF STUDENTS FACING VIRTUAL EVALUATIONS OF WOMEN IN THE CLIMACTERIC
author_facet Amélia Pires Soares da Silva, Maria
Jerônimo de Macêdo, Viviane
Caroline da Fonseca Nunes, Ana
Caroline de Araújo Silva, Ana
Santos Eufrásio, Laiane
author_sort Amélia Pires Soares da Silva, Maria
title PERCEPTION AND REPORT OF STUDENTS FACING VIRTUAL EVALUATIONS OF WOMEN IN THE CLIMACTERIC
title_short PERCEPTION AND REPORT OF STUDENTS FACING VIRTUAL EVALUATIONS OF WOMEN IN THE CLIMACTERIC
title_full PERCEPTION AND REPORT OF STUDENTS FACING VIRTUAL EVALUATIONS OF WOMEN IN THE CLIMACTERIC
title_fullStr PERCEPTION AND REPORT OF STUDENTS FACING VIRTUAL EVALUATIONS OF WOMEN IN THE CLIMACTERIC
title_full_unstemmed PERCEPTION AND REPORT OF STUDENTS FACING VIRTUAL EVALUATIONS OF WOMEN IN THE CLIMACTERIC
title_sort perception and report of students facing virtual evaluations of women in the climacteric
description Due to the isolation caused by the new coronavirus pandemic, higher education institutions had to shape their activities, adapting them to the remote format. This study aims to report the perception of undergraduate students in Physical Therapy and Nutrition about virtual assessments in women in the climacteric phase. This is a descriptive study, with clipping belonging to an extension and research project. Participated in the actions an effective teacher in the area of ??Physiotherapy in Women's Health, two students from the Physiotherapy course, two students from the Nutrition course and 40 climacteric women. Virtual assessments were carried out through the communication platforms Google Meet and WhatsApp. The project's continuity strategy was extremely important for the academic experience as it simplified the scientific language and expanded the concepts of health education, due to the exchange of information established between the evaluator and the participant.
publisher Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
publishDate 2021
url https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/26242
work_keys_str_mv AT ameliapiressoaresdasilvamaria perceptionandreportofstudentsfacingvirtualevaluationsofwomenintheclimacteric
AT jeronimodemacedoviviane perceptionandreportofstudentsfacingvirtualevaluationsofwomenintheclimacteric
AT carolinedafonsecanunesana perceptionandreportofstudentsfacingvirtualevaluationsofwomenintheclimacteric
AT carolinedearaujosilvaana perceptionandreportofstudentsfacingvirtualevaluationsofwomenintheclimacteric
AT santoseufrasiolaiane perceptionandreportofstudentsfacingvirtualevaluationsofwomenintheclimacteric
AT ameliapiressoaresdasilvamaria percepcionyreportedeestudiantesantelasevaluacionesvirtualesenmujeresenelclimaterio
AT jeronimodemacedoviviane percepcionyreportedeestudiantesantelasevaluacionesvirtualesenmujeresenelclimaterio
AT carolinedafonsecanunesana percepcionyreportedeestudiantesantelasevaluacionesvirtualesenmujeresenelclimaterio
AT carolinedearaujosilvaana percepcionyreportedeestudiantesantelasevaluacionesvirtualesenmujeresenelclimaterio
AT santoseufrasiolaiane percepcionyreportedeestudiantesantelasevaluacionesvirtualesenmujeresenelclimaterio
AT ameliapiressoaresdasilvamaria percepcaoerelatodediscentesfrenteasavaliacoesvirtuaisemmulheresnoclimaterio
AT jeronimodemacedoviviane percepcaoerelatodediscentesfrenteasavaliacoesvirtuaisemmulheresnoclimaterio
AT carolinedafonsecanunesana percepcaoerelatodediscentesfrenteasavaliacoesvirtuaisemmulheresnoclimaterio
AT carolinedearaujosilvaana percepcaoerelatodediscentesfrenteasavaliacoesvirtuaisemmulheresnoclimaterio
AT santoseufrasiolaiane percepcaoerelatodediscentesfrenteasavaliacoesvirtuaisemmulheresnoclimaterio
_version_ 1766681985268318208