TANDEM: NOVAS FORMAS DE APRENDER E ENSINAR LIBRAS E PORTUGUÊS
With the objective of contributing to the acquisition of Libras and Português by the Deaf, this project implemented Tandem as a mediator of learning for students in the Licentiate Degree courses at Ceres/UFRN and the deaf community in Caicó-RN. Portuguese has become an object of difficult understand...
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | Online |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
|
Endereço do item: | https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/26049 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
oai:periodicos.ufrn.br:article-26049 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
oai:periodicos.ufrn.br:article-260492021-12-30T12:54:07Z TANDEM: NOVAS FORMAS DE APRENDER E ENSINAR LIBRAS E PORTUGUÊS Diogenes Menezes, Ronny With the objective of contributing to the acquisition of Libras and Português by the Deaf, this project implemented Tandem as a mediator of learning for students in the Licentiate Degree courses at Ceres/UFRN and the deaf community in Caicó-RN. Portuguese has become an object of difficult understanding for many deaf people, in the same path is the learning of Libras by hearing people, many do not find what is necessary to deepen in the language through the disciplines of higher education courses. To solve this problem we use Tandem as a social tool for learning Libras and Portuguese. Thus, we use face-to-face interactions in the Tandem modality as a means so that deaf and hearing people can, collaboratively, walk in the acquisition of these languages. Con el objetivo de contribuir a la adquisición de Libras y Português por los Sordos, este proyecto implementó Tandem como un mediador de aprendizaje para los estudiantes de los cursos de Licenciatura en Ceres / UFRN y la comunidad de sordos en Caicó-RN. El portugués se ha convertido en un objeto de difícil comprensión para muchas personas sordas, en el mismo camino está el aprendizaje de Libras por personas oyentes, muchos no encuentran lo necesario para profundizar en el idioma a través de las disciplinas de los cursos de educación superior. Para resolver este problema utilizamos Tandem como una herramienta social para aprender Libra y Portugués. Así, utilizamos las interacciones cara a cara en la modalidad Tandem como un medio para que las personas sordas y oyentes puedan, de forma colaborativa, caminar en la adquisición de estos idiomas. Com o objetivo de contribuir para a aquisição da Libras e Português por Surdos, esse projeto implantou o Tandem como mediador da aprendizagem para alunos dos cursos de Licenciatura do Ceres/UFRN e comunidade surda de Caicó-RN. O Português, tem se tornado um objeto de difícil compreensão por muitos surdos, no mesmo caminho se encontra a aprendizagem da Libras por pessoas ouvintes, muitos não encontram o necessário para se aprofundar na língua por meio das disciplinas dos cursos superiores. Para resolver esse problema utilizamos o Tandem como uma ferramenta social para a aprendizagem de Libras e português. Com isso, utilizamos interações presenciais na modalidade Tandem como meio para que que surdos e ouvintes possam, colaborativamente, caminhar na aquisição dessas línguas. Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN 2021-12-29 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/26049 Revista Extensão & Sociedade; v. 12 n. 2 (2021): Revista Extensão & Sociedade 2021.2 2178-6054 2595-0150 10.21680/2178-6054.2021v12n2 por https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/26049/15242 Copyright (c) 2021 Revista Extensão & Sociedade |
institution |
Periódicos UFRN |
collection |
Portal de Pediódicos Eletrônicos da UFRN |
language |
por |
format |
Online |
author |
Diogenes Menezes, Ronny |
spellingShingle |
Diogenes Menezes, Ronny TANDEM: NOVAS FORMAS DE APRENDER E ENSINAR LIBRAS E PORTUGUÊS |
author_facet |
Diogenes Menezes, Ronny |
author_sort |
Diogenes Menezes, Ronny |
title |
TANDEM: NOVAS FORMAS DE APRENDER E ENSINAR LIBRAS E PORTUGUÊS |
title_short |
TANDEM: NOVAS FORMAS DE APRENDER E ENSINAR LIBRAS E PORTUGUÊS |
title_full |
TANDEM: NOVAS FORMAS DE APRENDER E ENSINAR LIBRAS E PORTUGUÊS |
title_fullStr |
TANDEM: NOVAS FORMAS DE APRENDER E ENSINAR LIBRAS E PORTUGUÊS |
title_full_unstemmed |
TANDEM: NOVAS FORMAS DE APRENDER E ENSINAR LIBRAS E PORTUGUÊS |
title_sort |
tandem: novas formas de aprender e ensinar libras e português |
description |
With the objective of contributing to the acquisition of Libras and Português by the Deaf, this project implemented Tandem as a mediator of learning for students in the Licentiate Degree courses at Ceres/UFRN and the deaf community in Caicó-RN. Portuguese has become an object of difficult understanding for many deaf people, in the same path is the learning of Libras by hearing people, many do not find what is necessary to deepen in the language through the disciplines of higher education courses. To solve this problem we use Tandem as a social tool for learning Libras and Portuguese. Thus, we use face-to-face interactions in the Tandem modality as a means so that deaf and hearing people can, collaboratively, walk in the acquisition of these languages. |
publisher |
Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN |
publishDate |
2021 |
url |
https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/26049 |
work_keys_str_mv |
AT diogenesmenezesronny tandemnovasformasdeaprendereensinarlibraseportugues |
_version_ |
1766681984695795712 |