THE THE VIRTUAL CONTEMPORARY CABINETS OF WONDER
The Covid-10 pandemic caused the ban on autonomous electronic music events in the city of São Paulo in 2020, in order to affect the performance manifestation in this physical environment. As a solution, such artists sought in virtual platforms a possible space to express their art, but not always aw...
Na minha lista:
Autor principal: | |
---|---|
Formato: | Online |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
|
Endereço do item: | https://periodicos.ufrn.br/manzua/article/view/24100 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
oai:periodicos.ufrn.br:article-24100 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
oai:periodicos.ufrn.br:article-241002022-12-21T10:37:14Z THE THE VIRTUAL CONTEMPORARY CABINETS OF WONDER LA LOS GABINETES VIRTUALES CONTEMPORÁNEOS DE MARAVILLAS A A CÂMARA DAS MARAVILHAS VIRTUAL CONTEMPORÂNEA Hermogenes Almada, Franco The Covid-10 pandemic caused the ban on autonomous electronic music events in the city of São Paulo in 2020, in order to affect the performance manifestation in this physical environment. As a solution, such artists sought in virtual platforms a possible space to express their art, but not always aware of the new conditions that this medium offers. This article draws the readers' attention to reflections on the effects of the pandemic on their bodies and performance. From observation and criticism, the researcher seeks to understand the functioning and effects of this migration and how aesthetic noises are constructed virtually. The enclosure and immanence are found in the same virtual environment, exposed and under new risks that involve the domain of the environment. La pandemia de Covid-10 provocó la prohibición de eventos autónomos de música electrónica en la ciudad de São Paulo en 2020, con el fin de afectar la manifestación del desempeño en este entorno físico. Como solución, estos artistas buscaron en las plataformas virtuales un espacio posible para expresar su arte, pero no siempre conscientes de las nuevas condiciones que ofrece este medio. Este artículo llama la atención de los lectores sobre las reflexiones sobre los efectos de la pandemia en sus cuerpos y rendimiento. A partir de la observación y la crítica, el investigador busca comprender el funcionamiento y efectos de esta migración y cómo se construyen virtualmente los ruidos estéticos. El encierro y la inmanencia se encuentran en un mismo entorno virtual, expuestos y bajo nuevos riesgos que involucran el dominio del entorno. A pandemia do Covid-10 causou a proibição dos eventos autônomos de música eletrônica na cidade de São Paulo no ano de 2020, de forma a afetar a manifestação da performance neste meio físico. Como solução tais artistas buscaram nas plataformas virtuais um espaço possível para manifestarem sua arte, mas nem sempre atentos as novas condições que este meio oferece. Este artigo chama a atenção dos leitores para reflexões sobre os efeitos da pandemia em seus corpos e performatividades. A partir da observação e crítica, o pesquisador busca compreender o funcionamento e efeitos desta migração e como os ruídos estéticos se constroem virtualmente. O isolamento e imanência encontram-se em um mesmo ambiente virtual, exposto e sob novos riscos que envolvem o domínio do meio. Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN 2022-12-21 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Narrativas sobre processos art´ísticos application/pdf https://periodicos.ufrn.br/manzua/article/view/24100 Manzuá: Revista de Pesquisa em Artes Cênicas; v. 5 n. 1 (2022): Outras Perspectivas: Processos de criação na cena da América Latina ; 11 2595-4024 10.21680/2595-4024.2022v5n1 por https://periodicos.ufrn.br/manzua/article/view/24100/16374 Copyright (c) 2022 Franco Hermogenes Almada http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
institution |
Periódicos UFRN |
collection |
Portal de Pediódicos Eletrônicos da UFRN |
language |
por |
format |
Online |
author |
Hermogenes Almada, Franco |
spellingShingle |
Hermogenes Almada, Franco THE THE VIRTUAL CONTEMPORARY CABINETS OF WONDER |
author_facet |
Hermogenes Almada, Franco |
author_sort |
Hermogenes Almada, Franco |
title |
THE THE VIRTUAL CONTEMPORARY CABINETS OF WONDER |
title_short |
THE THE VIRTUAL CONTEMPORARY CABINETS OF WONDER |
title_full |
THE THE VIRTUAL CONTEMPORARY CABINETS OF WONDER |
title_fullStr |
THE THE VIRTUAL CONTEMPORARY CABINETS OF WONDER |
title_full_unstemmed |
THE THE VIRTUAL CONTEMPORARY CABINETS OF WONDER |
title_sort |
the virtual contemporary cabinets of wonder |
description |
The Covid-10 pandemic caused the ban on autonomous electronic music events in the city of São Paulo in 2020, in order to affect the performance manifestation in this physical environment. As a solution, such artists sought in virtual platforms a possible space to express their art, but not always aware of the new conditions that this medium offers. This article draws the readers' attention to reflections on the effects of the pandemic on their bodies and performance. From observation and criticism, the researcher seeks to understand the functioning and effects of this migration and how aesthetic noises are constructed virtually. The enclosure and immanence are found in the same virtual environment, exposed and under new risks that involve the domain of the environment. |
publisher |
Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN |
publishDate |
2022 |
url |
https://periodicos.ufrn.br/manzua/article/view/24100 |
work_keys_str_mv |
AT hermogenesalmadafranco thethevirtualcontemporarycabinetsofwonder AT hermogenesalmadafranco lalosgabinetesvirtualescontemporaneosdemaravillas AT hermogenesalmadafranco aacamaradasmaravilhasvirtualcontemporanea AT hermogenesalmadafranco thevirtualcontemporarycabinetsofwonder |
_version_ |
1766683546660896768 |