THE THE VIRTUAL CONTEMPORARY CABINETS OF WONDER

The Covid-10 pandemic caused the ban on autonomous electronic music events in the city of São Paulo in 2020, in order to affect the performance manifestation in this physical environment. As a solution, such artists sought in virtual platforms a possible space to express their art, but not always aw...

ver descrição completa

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Autor principal: Hermogenes Almada, Franco
Formato: Online
Idioma:por
Publicado em: Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
Endereço do item:https://periodicos.ufrn.br/manzua/article/view/24100
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id oai:periodicos.ufrn.br:article-24100
record_format ojs
spelling oai:periodicos.ufrn.br:article-241002022-12-21T10:37:14Z THE THE VIRTUAL CONTEMPORARY CABINETS OF WONDER LA LOS GABINETES VIRTUALES CONTEMPORÁNEOS DE MARAVILLAS A A CÂMARA DAS MARAVILHAS VIRTUAL CONTEMPORÂNEA Hermogenes Almada, Franco The Covid-10 pandemic caused the ban on autonomous electronic music events in the city of São Paulo in 2020, in order to affect the performance manifestation in this physical environment. As a solution, such artists sought in virtual platforms a possible space to express their art, but not always aware of the new conditions that this medium offers. This article draws the readers' attention to reflections on the effects of the pandemic on their bodies and performance. From observation and criticism, the researcher seeks to understand the functioning and effects of this migration and how aesthetic noises are constructed virtually. The enclosure and immanence are found in the same virtual environment, exposed and under new risks that involve the domain of the environment. La pandemia de Covid-10 provocó la prohibición de eventos autónomos de música electrónica en la ciudad de São Paulo en 2020, con el fin de afectar la manifestación del desempeño en este entorno físico. Como solución, estos artistas buscaron en las plataformas virtuales un espacio posible para expresar su arte, pero no siempre conscientes de las nuevas condiciones que ofrece este medio. Este artículo llama la atención de los lectores sobre las reflexiones sobre los efectos de la pandemia en sus cuerpos y rendimiento. A partir de la observación y la crítica, el investigador busca comprender el funcionamiento y efectos de esta migración y cómo se construyen virtualmente los ruidos estéticos. El encierro y la inmanencia se encuentran en un mismo entorno virtual, expuestos y bajo nuevos riesgos que involucran el dominio del entorno. A pandemia do Covid-10 causou a proibição dos eventos autônomos de música eletrônica na cidade de São Paulo no ano de 2020, de forma a afetar a manifestação da performance neste meio físico. Como solução tais artistas buscaram nas plataformas virtuais um espaço possível para manifestarem sua arte, mas nem sempre atentos as novas condições que este meio oferece. Este artigo chama a atenção dos leitores para reflexões sobre os efeitos da pandemia em seus corpos e performatividades. A partir da observação e crítica, o pesquisador busca compreender o funcionamento e efeitos desta migração e como os ruídos estéticos se constroem virtualmente. O isolamento e imanência encontram-se em um mesmo ambiente virtual, exposto e sob novos riscos que envolvem o domínio do meio. Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN 2022-12-21 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Narrativas sobre processos art´ísticos application/pdf https://periodicos.ufrn.br/manzua/article/view/24100 Manzuá: Revista de Pesquisa em Artes Cênicas; v. 5 n. 1 (2022): Outras Perspectivas: Processos de criação na cena da América Latina ; 11 2595-4024 10.21680/2595-4024.2022v5n1 por https://periodicos.ufrn.br/manzua/article/view/24100/16374 Copyright (c) 2022 Franco Hermogenes Almada http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
institution Periódicos UFRN
collection Portal de Pediódicos Eletrônicos da UFRN
language por
format Online
author Hermogenes Almada, Franco
spellingShingle Hermogenes Almada, Franco
THE THE VIRTUAL CONTEMPORARY CABINETS OF WONDER
author_facet Hermogenes Almada, Franco
author_sort Hermogenes Almada, Franco
title THE THE VIRTUAL CONTEMPORARY CABINETS OF WONDER
title_short THE THE VIRTUAL CONTEMPORARY CABINETS OF WONDER
title_full THE THE VIRTUAL CONTEMPORARY CABINETS OF WONDER
title_fullStr THE THE VIRTUAL CONTEMPORARY CABINETS OF WONDER
title_full_unstemmed THE THE VIRTUAL CONTEMPORARY CABINETS OF WONDER
title_sort the virtual contemporary cabinets of wonder
description The Covid-10 pandemic caused the ban on autonomous electronic music events in the city of São Paulo in 2020, in order to affect the performance manifestation in this physical environment. As a solution, such artists sought in virtual platforms a possible space to express their art, but not always aware of the new conditions that this medium offers. This article draws the readers' attention to reflections on the effects of the pandemic on their bodies and performance. From observation and criticism, the researcher seeks to understand the functioning and effects of this migration and how aesthetic noises are constructed virtually. The enclosure and immanence are found in the same virtual environment, exposed and under new risks that involve the domain of the environment.
publisher Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
publishDate 2022
url https://periodicos.ufrn.br/manzua/article/view/24100
work_keys_str_mv AT hermogenesalmadafranco thethevirtualcontemporarycabinetsofwonder
AT hermogenesalmadafranco lalosgabinetesvirtualescontemporaneosdemaravillas
AT hermogenesalmadafranco aacamaradasmaravilhasvirtualcontemporanea
AT hermogenesalmadafranco thevirtualcontemporarycabinetsofwonder
_version_ 1766683546660896768