PRÁTICAS MUSICAIS DESENVOLVIDAS NO FORMATO REMOTO PARA ALUNOS COM DEFICIÊNCIA DO PROGRAMA ESPERANÇA VIVA
This work reports classes taught, in remote teaching, for disabled students at xxx project. It aims mainly to report the musical practices developed by me and other scholarpships. We developed the musical practices in three subprojects, that are linked to this project, namely: xxx (portuguese for Li...
Na minha lista:
Principais autores: | , |
---|---|
Formato: | Online |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
|
Endereço do item: | https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/22855 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
oai:periodicos.ufrn.br:article-22855 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
oai:periodicos.ufrn.br:article-228552021-12-07T11:18:02Z PRÁTICAS MUSICAIS DESENVOLVIDAS NO FORMATO REMOTO PARA ALUNOS COM DEFICIÊNCIA DO PROGRAMA ESPERANÇA VIVA dos Santos, Alison Shin Lima de Souza, Catarina This work reports classes taught, in remote teaching, for disabled students at xxx project. It aims mainly to report the musical practices developed by me and other scholarpships. We developed the musical practices in three subprojects, that are linked to this project, namely: xxx (portuguese for Living Hope) subproject, for people with and without visual impairment, xx xx (portuguese for xxx), for people with Autism Spectrum Disorder (ASD) and xxx (portuguese for beginners music teaching) xx, for people with Down Syndrome (DS). We developed those practices based on the specificities of each subproject during August 2020. This work show the result of observations made during the classes, writing reports and considerations about my actions as a project scholarship. Este trabajo consiste en el informe de las clases impartidas, en formato remoto, para personas con discapacidades del xxx. Su objetivo central es informar de las prácticas musicales desarrolladas por mí y otros monitores de este programa. Las prácticas musicales se desarrollaron en tres proyectos vinculados a este programa. Son: xxx para personas con y sin discapacidad visual (xx), xxx, para personas con Trastorno del Espectro Autista (TEA) y xxx, para personas con Síndrome de Down (DS). Las prácticas se desarrollaron sobre la base de las especificidades de cada proyecto durante el mes de agosto. El presente trabajo fue el resultado de las observaciones realizadas durante las clases impartidas, escribiendo informes y reflexionando de mis acciones como monitor de los proyectos. Este trabalho consiste no relato das aulas ministradas, no formato remoto, para pessoas com deficiência do xxx. Tem como objetivo central, relatar as práticas musicais desenvolvidas por mim e demais monitores do referido programa. As práticas musicais foram desenvolvidas em três projetos que estão ligados ao programa citado. São eles: xxx, para pessoas com e sem deficiência visual (DV), xxx, para pessoas com Transtorno do Espectro Autista (TEA) e o xxx, para pessoas com Síndrome de Down (SD). As práticas foram desenvolvidas com base nas especificidades de cada projeto durante o mês de agosto. O presente trabalho foi fruto das observações realizadas durante as aulas ministradas, escrita de relatórios e reflexão das minhas ações como monitor dos projetos. Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN 2020-12-17 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/22855 Revista Extensão & Sociedade; v. 11 n. 2 (2020): Revista Extensão & sociedade Vol. XI, 2020.2 2178-6054 2595-0150 10.21680/2178-6054.2020v11n2 por https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/22855/14112 Copyright (c) 2020 Revista Extensão & Sociedade |
institution |
Periódicos UFRN |
collection |
Portal de Pediódicos Eletrônicos da UFRN |
language |
por |
format |
Online |
author |
dos Santos, Alison Shin Lima de Souza, Catarina |
spellingShingle |
dos Santos, Alison Shin Lima de Souza, Catarina PRÁTICAS MUSICAIS DESENVOLVIDAS NO FORMATO REMOTO PARA ALUNOS COM DEFICIÊNCIA DO PROGRAMA ESPERANÇA VIVA |
author_facet |
dos Santos, Alison Shin Lima de Souza, Catarina |
author_sort |
dos Santos, Alison |
title |
PRÁTICAS MUSICAIS DESENVOLVIDAS NO FORMATO REMOTO PARA ALUNOS COM DEFICIÊNCIA DO PROGRAMA ESPERANÇA VIVA |
title_short |
PRÁTICAS MUSICAIS DESENVOLVIDAS NO FORMATO REMOTO PARA ALUNOS COM DEFICIÊNCIA DO PROGRAMA ESPERANÇA VIVA |
title_full |
PRÁTICAS MUSICAIS DESENVOLVIDAS NO FORMATO REMOTO PARA ALUNOS COM DEFICIÊNCIA DO PROGRAMA ESPERANÇA VIVA |
title_fullStr |
PRÁTICAS MUSICAIS DESENVOLVIDAS NO FORMATO REMOTO PARA ALUNOS COM DEFICIÊNCIA DO PROGRAMA ESPERANÇA VIVA |
title_full_unstemmed |
PRÁTICAS MUSICAIS DESENVOLVIDAS NO FORMATO REMOTO PARA ALUNOS COM DEFICIÊNCIA DO PROGRAMA ESPERANÇA VIVA |
title_sort |
práticas musicais desenvolvidas no formato remoto para alunos com deficiência do programa esperança viva |
description |
This work reports classes taught, in remote teaching, for disabled students at xxx project. It aims mainly to report the musical practices developed by me and other scholarpships. We developed the musical practices in three subprojects, that are linked to this project, namely: xxx (portuguese for Living Hope) subproject, for people with and without visual impairment, xx xx (portuguese for xxx), for people with Autism Spectrum Disorder (ASD) and xxx (portuguese for beginners music teaching) xx, for people with Down Syndrome (DS). We developed those practices based on the specificities of each subproject during August 2020. This work show the result of observations made during the classes, writing reports and considerations about my actions as a project scholarship. |
publisher |
Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN |
publishDate |
2020 |
url |
https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/22855 |
work_keys_str_mv |
AT dossantosalison praticasmusicaisdesenvolvidasnoformatoremotoparaalunoscomdeficienciadoprogramaesperancaviva AT shinlimadesouzacatarina praticasmusicaisdesenvolvidasnoformatoremotoparaalunoscomdeficienciadoprogramaesperancaviva |
_version_ |
1766681978971619328 |