PROGRAMA DE EDUCAÇÃO TUTORIAL COMO PROPAGADOR DOS 17 OBJETIVOS DE DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL
The 2030 Agenda for Sustainable Development, proposed by the United Nations, establishes 17 Sustainable Development Goals (SDGs), with 169 goals, which aim to lead actions in favor of sustainable growth with the balance of economic, social and environmental factors. This article seeks to analyze the...
Na minha lista:
Principais autores: | , , , , |
---|---|
Formato: | Online |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
|
Endereço do item: | https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/22848 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
oai:periodicos.ufrn.br:article-22848 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
oai:periodicos.ufrn.br:article-228482021-12-07T11:18:02Z PROGRAMA DE EDUCAÇÃO TUTORIAL COMO PROPAGADOR DOS 17 OBJETIVOS DE DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL Mendonça Gois, Maria Beatriz de Moura Lima, Marina Felipe de Souza, Bianca Duarte da Silva, Victor Pinheiro Moura, Pedro Paulo The 2030 Agenda for Sustainable Development, proposed by the United Nations, establishes 17 Sustainable Development Goals (SDGs), with 169 goals, which aim to lead actions in favor of sustainable growth with the balance of economic, social and environmental factors. This article seeks to analyze the social role of the groups of the Tutorial Education Program (PET) of the Federal University of Rio Grande do Norte, with regard to their role and contribution in the questions proposed by the SDGs. The results showed that fifteen of the seventeen objectives were covered by the extension activities of these groups in the last 3 years, emphasizing the SDG 4 (quality education), which is covered by 88% of the activities contained in the research, which exposes the relevance of PET extension activities for the development of society. La Agenda 2030 para el Desarrollo Sostenible, propuesta por Naciones Unidas, establece 17 Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS), con 169 metas, que apuntan a liderar acciones a favor del crecimiento sostenible con el equilibrio de factores económicos, sociales y ambientales. Este artículo busca analizar el rol social de los grupos del Programa de Educación Tutorial (PET) de la Universidad Federal de Rio Grande do Norte, en cuanto a su rol y contribución en las preguntas propuestas por los ODS. Los resultados mostraron que quince de los diecisiete objetivos fueron cubiertos por las actividades de extensión de estos grupos en los últimos 3 años, con énfasis en el ODS 4 (educación de calidad), el cual está cubierto por el 88% de las actividades contenidas en la investigación, que expone la relevancia de las actividades de extensión del PET para el desarrollo de la sociedad. A Agenda 2030 para o Desenvolvimento Sustentável, proposta pela Organização das Nações Unidas, estabelece 17 Objetivos de Desenvolvimento Sustentável (ODS), com 169 metas, que visam conduzir ações em prol do crescimento sustentável com o equilíbrio de fatores econômicos, sociais e ambientais. O presente artigo busca analisar o papel social dos grupos do Programa de Educação Tutorial (PET) da Universidade Federal do Rio Grande do Norte, no que tange a sua atuação e contribuição nas questões propostas pelos ODS. Os resultados mostraram que quinze dos dezessete objetivos foram contemplados pelas atividades de extensão desses grupos nos últimos 3 anos, com destaque para o ODS 4 (educação de qualidade), o qual é abrangido por 88% das atividades contidas na pesquisa, expondo a relevância das atividades de extensão do PET para o desenvolvimento da sociedade. Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN 2020-12-17 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/22848 Revista Extensão & Sociedade; v. 11 n. 2 (2020): Revista Extensão & sociedade Vol. XI, 2020.2 2178-6054 2595-0150 10.21680/2178-6054.2020v11n2 por https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/22848/14113 Copyright (c) 2020 Revista Extensão & Sociedade |
institution |
Periódicos UFRN |
collection |
Portal de Pediódicos Eletrônicos da UFRN |
language |
por |
format |
Online |
author |
Mendonça Gois, Maria Beatriz de Moura Lima, Marina Felipe de Souza, Bianca Duarte da Silva, Victor Pinheiro Moura, Pedro Paulo |
spellingShingle |
Mendonça Gois, Maria Beatriz de Moura Lima, Marina Felipe de Souza, Bianca Duarte da Silva, Victor Pinheiro Moura, Pedro Paulo PROGRAMA DE EDUCAÇÃO TUTORIAL COMO PROPAGADOR DOS 17 OBJETIVOS DE DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL |
author_facet |
Mendonça Gois, Maria Beatriz de Moura Lima, Marina Felipe de Souza, Bianca Duarte da Silva, Victor Pinheiro Moura, Pedro Paulo |
author_sort |
Mendonça Gois, Maria Beatriz de |
title |
PROGRAMA DE EDUCAÇÃO TUTORIAL COMO PROPAGADOR DOS 17 OBJETIVOS DE DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL |
title_short |
PROGRAMA DE EDUCAÇÃO TUTORIAL COMO PROPAGADOR DOS 17 OBJETIVOS DE DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL |
title_full |
PROGRAMA DE EDUCAÇÃO TUTORIAL COMO PROPAGADOR DOS 17 OBJETIVOS DE DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL |
title_fullStr |
PROGRAMA DE EDUCAÇÃO TUTORIAL COMO PROPAGADOR DOS 17 OBJETIVOS DE DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL |
title_full_unstemmed |
PROGRAMA DE EDUCAÇÃO TUTORIAL COMO PROPAGADOR DOS 17 OBJETIVOS DE DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL |
title_sort |
programa de educação tutorial como propagador dos 17 objetivos de desenvolvimento sustentável |
description |
The 2030 Agenda for Sustainable Development, proposed by the United Nations, establishes 17 Sustainable Development Goals (SDGs), with 169 goals, which aim to lead actions in favor of sustainable growth with the balance of economic, social and environmental factors. This article seeks to analyze the social role of the groups of the Tutorial Education Program (PET) of the Federal University of Rio Grande do Norte, with regard to their role and contribution in the questions proposed by the SDGs. The results showed that fifteen of the seventeen objectives were covered by the extension activities of these groups in the last 3 years, emphasizing the SDG 4 (quality education), which is covered by 88% of the activities contained in the research, which exposes the relevance of PET extension activities for the development of society. |
publisher |
Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN |
publishDate |
2020 |
url |
https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/22848 |
work_keys_str_mv |
AT mendoncagoismariabeatrizde programadeeducacaotutorialcomopropagadordos17objetivosdedesenvolvimentosustentavel AT mouralimamarina programadeeducacaotutorialcomopropagadordos17objetivosdedesenvolvimentosustentavel AT felipedesouzabianca programadeeducacaotutorialcomopropagadordos17objetivosdedesenvolvimentosustentavel AT duartedasilvavictor programadeeducacaotutorialcomopropagadordos17objetivosdedesenvolvimentosustentavel AT pinheiromourapedropaulo programadeeducacaotutorialcomopropagadordos17objetivosdedesenvolvimentosustentavel |
_version_ |
1766681978776584192 |