PROGRAMA DE EDUCAÇÃO TUTORIAL COMO PROPAGADOR DOS 17 OBJETIVOS DE DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL

The 2030 Agenda for Sustainable Development, proposed by the United Nations, establishes 17 Sustainable Development Goals (SDGs), with 169 goals, which aim to lead actions in favor of sustainable growth with the balance of economic, social and environmental factors. This article seeks to analyze the...

ver descrição completa

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Principais autores: Mendonça Gois, Maria Beatriz de, Moura Lima, Marina, Felipe de Souza, Bianca, Duarte da Silva, Victor, Pinheiro Moura, Pedro Paulo
Formato: Online
Idioma:por
Publicado em: Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
Endereço do item:https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/22848
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id oai:periodicos.ufrn.br:article-22848
record_format ojs
spelling oai:periodicos.ufrn.br:article-228482021-12-07T11:18:02Z PROGRAMA DE EDUCAÇÃO TUTORIAL COMO PROPAGADOR DOS 17 OBJETIVOS DE DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL Mendonça Gois, Maria Beatriz de Moura Lima, Marina Felipe de Souza, Bianca Duarte da Silva, Victor Pinheiro Moura, Pedro Paulo The 2030 Agenda for Sustainable Development, proposed by the United Nations, establishes 17 Sustainable Development Goals (SDGs), with 169 goals, which aim to lead actions in favor of sustainable growth with the balance of economic, social and environmental factors. This article seeks to analyze the social role of the groups of the Tutorial Education Program (PET) of the Federal University of Rio Grande do Norte, with regard to their role and contribution in the questions proposed by the SDGs. The results showed that fifteen of the seventeen objectives were covered by the extension activities of these groups in the last 3 years, emphasizing the SDG 4 (quality education), which is covered by 88% of the activities contained in the research, which exposes the relevance of PET extension activities for the development of society. La Agenda 2030 para el Desarrollo Sostenible, propuesta por Naciones Unidas, establece 17 Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS), con 169 metas, que apuntan a liderar acciones a favor del crecimiento sostenible con el equilibrio de factores económicos, sociales y ambientales. Este artículo busca analizar el rol social de los grupos del Programa de Educación Tutorial (PET) de la Universidad Federal de Rio Grande do Norte, en cuanto a su rol y contribución en las preguntas propuestas por los ODS. Los resultados mostraron que quince de los diecisiete objetivos fueron cubiertos por las actividades de extensión de estos grupos en los últimos 3 años, con énfasis en el ODS 4 (educación de calidad), el cual está cubierto por el 88% de las actividades contenidas en la investigación, que expone la relevancia de las actividades de extensión del PET para el desarrollo de la sociedad. A Agenda 2030 para o Desenvolvimento Sustentável, proposta pela Organização das Nações Unidas, estabelece 17 Objetivos de Desenvolvimento Sustentável (ODS), com 169 metas, que visam conduzir ações em prol do crescimento sustentável com o equilíbrio de fatores econômicos, sociais e ambientais. O presente artigo busca analisar o papel social dos grupos do Programa de Educação Tutorial (PET) da Universidade Federal do Rio Grande do Norte, no que tange a sua atuação e contribuição nas questões propostas pelos ODS. Os resultados mostraram que quinze dos dezessete objetivos foram contemplados pelas atividades de extensão desses grupos nos últimos 3 anos, com destaque para o ODS 4 (educação de qualidade), o qual é abrangido por 88% das atividades contidas na pesquisa, expondo a relevância das atividades de extensão do PET para o desenvolvimento da sociedade.  Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN 2020-12-17 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/22848 Revista Extensão & Sociedade; v. 11 n. 2 (2020): Revista Extensão & sociedade Vol. XI, 2020.2 2178-6054 2595-0150 10.21680/2178-6054.2020v11n2 por https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/22848/14113 Copyright (c) 2020 Revista Extensão & Sociedade
institution Periódicos UFRN
collection Portal de Pediódicos Eletrônicos da UFRN
language por
format Online
author Mendonça Gois, Maria Beatriz de
Moura Lima, Marina
Felipe de Souza, Bianca
Duarte da Silva, Victor
Pinheiro Moura, Pedro Paulo
spellingShingle Mendonça Gois, Maria Beatriz de
Moura Lima, Marina
Felipe de Souza, Bianca
Duarte da Silva, Victor
Pinheiro Moura, Pedro Paulo
PROGRAMA DE EDUCAÇÃO TUTORIAL COMO PROPAGADOR DOS 17 OBJETIVOS DE DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL
author_facet Mendonça Gois, Maria Beatriz de
Moura Lima, Marina
Felipe de Souza, Bianca
Duarte da Silva, Victor
Pinheiro Moura, Pedro Paulo
author_sort Mendonça Gois, Maria Beatriz de
title PROGRAMA DE EDUCAÇÃO TUTORIAL COMO PROPAGADOR DOS 17 OBJETIVOS DE DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL
title_short PROGRAMA DE EDUCAÇÃO TUTORIAL COMO PROPAGADOR DOS 17 OBJETIVOS DE DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL
title_full PROGRAMA DE EDUCAÇÃO TUTORIAL COMO PROPAGADOR DOS 17 OBJETIVOS DE DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL
title_fullStr PROGRAMA DE EDUCAÇÃO TUTORIAL COMO PROPAGADOR DOS 17 OBJETIVOS DE DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL
title_full_unstemmed PROGRAMA DE EDUCAÇÃO TUTORIAL COMO PROPAGADOR DOS 17 OBJETIVOS DE DESENVOLVIMENTO SUSTENTÁVEL
title_sort programa de educação tutorial como propagador dos 17 objetivos de desenvolvimento sustentável
description The 2030 Agenda for Sustainable Development, proposed by the United Nations, establishes 17 Sustainable Development Goals (SDGs), with 169 goals, which aim to lead actions in favor of sustainable growth with the balance of economic, social and environmental factors. This article seeks to analyze the social role of the groups of the Tutorial Education Program (PET) of the Federal University of Rio Grande do Norte, with regard to their role and contribution in the questions proposed by the SDGs. The results showed that fifteen of the seventeen objectives were covered by the extension activities of these groups in the last 3 years, emphasizing the SDG 4 (quality education), which is covered by 88% of the activities contained in the research, which exposes the relevance of PET extension activities for the development of society.
publisher Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
publishDate 2020
url https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/22848
work_keys_str_mv AT mendoncagoismariabeatrizde programadeeducacaotutorialcomopropagadordos17objetivosdedesenvolvimentosustentavel
AT mouralimamarina programadeeducacaotutorialcomopropagadordos17objetivosdedesenvolvimentosustentavel
AT felipedesouzabianca programadeeducacaotutorialcomopropagadordos17objetivosdedesenvolvimentosustentavel
AT duartedasilvavictor programadeeducacaotutorialcomopropagadordos17objetivosdedesenvolvimentosustentavel
AT pinheiromourapedropaulo programadeeducacaotutorialcomopropagadordos17objetivosdedesenvolvimentosustentavel
_version_ 1766681978776584192