TELEATENDIMENTO NO CONTROLE DA COVID-19 NO RIO GRANDE DO NORTE: Artigo

Due to the magnitude of the new coronavirus pandemic, the routine of the general population and health services were modified. Much of the service to the population has started to be done mainly at a distance, with the help of technology tools, for instance, phones and computers, avoiding possible e...

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Detalhes bibliográficos
Principais autores: de Medeiros Amancio, Amanda, Carmélia Monteiro Viana, Jaiane, Cavalcante de Sousa, Lucas, Iris Melo da Cunha, Rayrane, Ângela Fernandes Ferreira, Maria
Formato: Online
Idioma:por
Publicado em: Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
Endereço do item:https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/20803
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spelling oai:periodicos.ufrn.br:article-208032021-11-04T00:39:39Z TELEATENDIMENTO NO CONTROLE DA COVID-19 NO RIO GRANDE DO NORTE: Artigo de Medeiros Amancio, Amanda Carmélia Monteiro Viana, Jaiane Cavalcante de Sousa, Lucas Iris Melo da Cunha, Rayrane Ângela Fernandes Ferreira, Maria Due to the magnitude of the new coronavirus pandemic, the routine of the general population and health services were modified. Much of the service to the population has started to be done mainly at a distance, with the help of technology tools, for instance, phones and computers, avoiding possible exposures to the virus. The goal of this study was to evaluate the teleservice offered to the population of Rio Grande do Norte, through a call-center, from the website Orienta Coronavirus RN and WhatsApp. The work was carried out by students, teachers and health professionals from some institutions, all qualified to offer reliable information to society. Therefore, the project collaborated in reducing the population uncertainties about COVID-19, decreasing the search for information in the health system, as well as contributing to the academic training of students from the interprofessional perspective. En vista de la magnitud de la nueva pandemia de coronavirus, la rutina de la población general y los servicios de salud ha cambiado. Gran parte del servicio a la población comenzó a hacerse de forma remota, con la ayuda de herramientas tecnológicas como teléfonos y computadoras. El propósito de este estudio fue evaluar el tele-servicio ofrecido a la población de Rio Grande do Norte, a través de un centro de llamadas, desde el sitio web de Orienta Coronavirus RN y WhatsApp. El trabajo fue realizado por estudiantes, docentes y profesionales de la salud de diversas instituciones, todos calificados para ofrecer información confiable a la sociedad. De esta manera, el proyecto colaboró para reducir las incertidumbres de la población sobre COVID-19, reduciendo la búsqueda de información en el sistema de salud, y contribuyendo a la formación académica de los estudiantes desde la perspectiva de la interprofesionalidad. Diante da magnitude da pandemia do novo coronavírus, a rotina da população em geral e dos serviços de saúde se modificou. Grande parte do atendimento à população passou a ser feito a distância, com o auxílio de ferramentas de tecnologia como telefones e computadores. O objetivo deste estudo foi avaliar o serviço  de teleatendimento oferecido à população do Rio Grande do Norte, através de uma central de call-center, do site Orienta Coronavírus RN e do WhatsApp. O trabalho foi realizado por alunos, professores e profissionais da saúde de várias instituições, todos qualificados para oferecer informações confiáveis à sociedade. Dessa forma, o projeto colaborou na redução das incertezas da população sobre o COVID-19, reduzindo a busca por informações no sistema de saúde, bem como contribuindo com a formação acadêmica dos estudantes na perspectiva da interprofissionalidade. Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN 2020-09-04 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/20803 Revista Extensão & Sociedade; v. 12 n. 1 (2020): Volume suplementar - COVID-19 2178-6054 2595-0150 10.21680/2178-6054.2020v12n1 por https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/20803/14927 Copyright (c) 2020 Revista Extensão & Sociedade
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