Inclusive lesson plan for deaf students

The present case for teaching aims to describe possibilities for an inclusive lesson plan for deaf students. The inclusive lesson plan can be built through a problem situation related to the teaching of Portuguese language for deaf and hearing students in first-year classes of Elementary School. The...

ver descrição completa

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Principais autores: Azevedo , Débora Karoline Silva de, Custódio, Natália Carvalho, Silva , Perla Carneiro da, Fonseca, Géssica Fabiely, Viana, Flávia Roldan
Formato: Online
Idioma:por
Publicado em: Max Leandro de Araújo Brito
Endereço do item:https://periodicos.ufrn.br/casoseconsultoria/article/view/20441
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id oai:periodicos.ufrn.br:article-20441
record_format ojs
spelling oai:periodicos.ufrn.br:article-204412020-07-22T04:49:47Z Inclusive lesson plan for deaf students Plan de clase inclusivo para estudiantes sordos Plano de aula inclusivo para estudantes surdos Azevedo , Débora Karoline Silva de Custódio, Natália Carvalho Silva , Perla Carneiro da Fonseca, Géssica Fabiely Viana, Flávia Roldan Surdez; Alfabetização; Ensino de língua portuguesa. Deafness; Literacy; Portuguese language teaching. Sordera Alfabetización; Enseñanza del idioma portugués. The present case for teaching aims to describe possibilities for an inclusive lesson plan for deaf students. The inclusive lesson plan can be built through a problem situation related to the teaching of Portuguese language for deaf and hearing students in first-year classes of Elementary School. The case can be used in Special Education disciplines, Portuguese language teaching, Literacy, Didactic and Brazilian Sign Language. El presente caso para la enseñanza tiene como objetivo describir las posibilidades de un plan de lección inclusivo para estudiantes sordos. El plan de lección inclusivo se puede construir a través de una situación problemática relacionada con la enseñanza del idioma portugués para estudiantes sordos y oyentes en las clases de primer año de la escuela primaria. El caso se puede utilizar en materias de Educación Especial, Enseñanza del idioma portugués, Alfabetización, Didáctica y Libras. O presente caso para ensino tem por objetivo descrever possibilidades de um plano de aula inclusivo para estudantes surdos. O plano de aula inclusivo pode ser construído através de uma situação problema relacionada ao ensino de língua portuguesa para estudantes surdos e ouvintes em turmas de primeiro ano do Ensino Fundamental. O caso pode ser utilizado em disciplinas de educação especial, ensino de língua portuguesa, alfabetização e letramento, didática e Libras. Max Leandro de Araújo Brito 2020-07-22 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://periodicos.ufrn.br/casoseconsultoria/article/view/20441 Revista de Casos e Consultoria; v. 11 n. 1 (2020); e1118 2237-7417 por https://periodicos.ufrn.br/casoseconsultoria/article/view/20441/13011 Copyright (c) 2020 Débora Karoline Silva de Azevedo , Natália Carvalho Custódio, Perla Carneiro da Silva , Géssica Fabiely Fonseca, Flávia Roldan Viana
institution Periódicos UFRN
collection Portal de Pediódicos Eletrônicos da UFRN
language por
format Online
author Azevedo , Débora Karoline Silva de
Custódio, Natália Carvalho
Silva , Perla Carneiro da
Fonseca, Géssica Fabiely
Viana, Flávia Roldan
spellingShingle Azevedo , Débora Karoline Silva de
Custódio, Natália Carvalho
Silva , Perla Carneiro da
Fonseca, Géssica Fabiely
Viana, Flávia Roldan
Inclusive lesson plan for deaf students
author_facet Azevedo , Débora Karoline Silva de
Custódio, Natália Carvalho
Silva , Perla Carneiro da
Fonseca, Géssica Fabiely
Viana, Flávia Roldan
author_sort Azevedo , Débora Karoline Silva de
title Inclusive lesson plan for deaf students
title_short Inclusive lesson plan for deaf students
title_full Inclusive lesson plan for deaf students
title_fullStr Inclusive lesson plan for deaf students
title_full_unstemmed Inclusive lesson plan for deaf students
title_sort inclusive lesson plan for deaf students
description The present case for teaching aims to describe possibilities for an inclusive lesson plan for deaf students. The inclusive lesson plan can be built through a problem situation related to the teaching of Portuguese language for deaf and hearing students in first-year classes of Elementary School. The case can be used in Special Education disciplines, Portuguese language teaching, Literacy, Didactic and Brazilian Sign Language.
publisher Max Leandro de Araújo Brito
publishDate 2020
url https://periodicos.ufrn.br/casoseconsultoria/article/view/20441
work_keys_str_mv AT azevedodeborakarolinesilvade inclusivelessonplanfordeafstudents
AT custodionataliacarvalho inclusivelessonplanfordeafstudents
AT silvaperlacarneiroda inclusivelessonplanfordeafstudents
AT fonsecagessicafabiely inclusivelessonplanfordeafstudents
AT vianaflaviaroldan inclusivelessonplanfordeafstudents
AT azevedodeborakarolinesilvade plandeclaseinclusivoparaestudiantessordos
AT custodionataliacarvalho plandeclaseinclusivoparaestudiantessordos
AT silvaperlacarneiroda plandeclaseinclusivoparaestudiantessordos
AT fonsecagessicafabiely plandeclaseinclusivoparaestudiantessordos
AT vianaflaviaroldan plandeclaseinclusivoparaestudiantessordos
AT azevedodeborakarolinesilvade planodeaulainclusivoparaestudantessurdos
AT custodionataliacarvalho planodeaulainclusivoparaestudantessurdos
AT silvaperlacarneiroda planodeaulainclusivoparaestudantessurdos
AT fonsecagessicafabiely planodeaulainclusivoparaestudantessurdos
AT vianaflaviaroldan planodeaulainclusivoparaestudantessurdos
_version_ 1766683667559612416