Inclusive lesson plan for deaf students
The present case for teaching aims to describe possibilities for an inclusive lesson plan for deaf students. The inclusive lesson plan can be built through a problem situation related to the teaching of Portuguese language for deaf and hearing students in first-year classes of Elementary School. The...
Na minha lista:
Principais autores: | , , , , |
---|---|
Formato: | Online |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Max Leandro de Araújo Brito
|
Endereço do item: | https://periodicos.ufrn.br/casoseconsultoria/article/view/20441 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
oai:periodicos.ufrn.br:article-20441 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
oai:periodicos.ufrn.br:article-204412020-07-22T04:49:47Z Inclusive lesson plan for deaf students Plan de clase inclusivo para estudiantes sordos Plano de aula inclusivo para estudantes surdos Azevedo , Débora Karoline Silva de Custódio, Natália Carvalho Silva , Perla Carneiro da Fonseca, Géssica Fabiely Viana, Flávia Roldan Surdez; Alfabetização; Ensino de língua portuguesa. Deafness; Literacy; Portuguese language teaching. Sordera Alfabetización; Enseñanza del idioma portugués. The present case for teaching aims to describe possibilities for an inclusive lesson plan for deaf students. The inclusive lesson plan can be built through a problem situation related to the teaching of Portuguese language for deaf and hearing students in first-year classes of Elementary School. The case can be used in Special Education disciplines, Portuguese language teaching, Literacy, Didactic and Brazilian Sign Language. El presente caso para la enseñanza tiene como objetivo describir las posibilidades de un plan de lección inclusivo para estudiantes sordos. El plan de lección inclusivo se puede construir a través de una situación problemática relacionada con la enseñanza del idioma portugués para estudiantes sordos y oyentes en las clases de primer año de la escuela primaria. El caso se puede utilizar en materias de Educación Especial, Enseñanza del idioma portugués, Alfabetización, Didáctica y Libras. O presente caso para ensino tem por objetivo descrever possibilidades de um plano de aula inclusivo para estudantes surdos. O plano de aula inclusivo pode ser construído através de uma situação problema relacionada ao ensino de língua portuguesa para estudantes surdos e ouvintes em turmas de primeiro ano do Ensino Fundamental. O caso pode ser utilizado em disciplinas de educação especial, ensino de língua portuguesa, alfabetização e letramento, didática e Libras. Max Leandro de Araújo Brito 2020-07-22 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://periodicos.ufrn.br/casoseconsultoria/article/view/20441 Revista de Casos e Consultoria; v. 11 n. 1 (2020); e1118 2237-7417 por https://periodicos.ufrn.br/casoseconsultoria/article/view/20441/13011 Copyright (c) 2020 Débora Karoline Silva de Azevedo , Natália Carvalho Custódio, Perla Carneiro da Silva , Géssica Fabiely Fonseca, Flávia Roldan Viana |
institution |
Periódicos UFRN |
collection |
Portal de Pediódicos Eletrônicos da UFRN |
language |
por |
format |
Online |
author |
Azevedo , Débora Karoline Silva de Custódio, Natália Carvalho Silva , Perla Carneiro da Fonseca, Géssica Fabiely Viana, Flávia Roldan |
spellingShingle |
Azevedo , Débora Karoline Silva de Custódio, Natália Carvalho Silva , Perla Carneiro da Fonseca, Géssica Fabiely Viana, Flávia Roldan Inclusive lesson plan for deaf students |
author_facet |
Azevedo , Débora Karoline Silva de Custódio, Natália Carvalho Silva , Perla Carneiro da Fonseca, Géssica Fabiely Viana, Flávia Roldan |
author_sort |
Azevedo , Débora Karoline Silva de |
title |
Inclusive lesson plan for deaf students |
title_short |
Inclusive lesson plan for deaf students |
title_full |
Inclusive lesson plan for deaf students |
title_fullStr |
Inclusive lesson plan for deaf students |
title_full_unstemmed |
Inclusive lesson plan for deaf students |
title_sort |
inclusive lesson plan for deaf students |
description |
The present case for teaching aims to describe possibilities for an inclusive lesson plan for deaf students. The inclusive lesson plan can be built through a problem situation related to the teaching of Portuguese language for deaf and hearing students in first-year classes of Elementary School. The case can be used in Special Education disciplines, Portuguese language teaching, Literacy, Didactic and Brazilian Sign Language. |
publisher |
Max Leandro de Araújo Brito |
publishDate |
2020 |
url |
https://periodicos.ufrn.br/casoseconsultoria/article/view/20441 |
work_keys_str_mv |
AT azevedodeborakarolinesilvade inclusivelessonplanfordeafstudents AT custodionataliacarvalho inclusivelessonplanfordeafstudents AT silvaperlacarneiroda inclusivelessonplanfordeafstudents AT fonsecagessicafabiely inclusivelessonplanfordeafstudents AT vianaflaviaroldan inclusivelessonplanfordeafstudents AT azevedodeborakarolinesilvade plandeclaseinclusivoparaestudiantessordos AT custodionataliacarvalho plandeclaseinclusivoparaestudiantessordos AT silvaperlacarneiroda plandeclaseinclusivoparaestudiantessordos AT fonsecagessicafabiely plandeclaseinclusivoparaestudiantessordos AT vianaflaviaroldan plandeclaseinclusivoparaestudiantessordos AT azevedodeborakarolinesilvade planodeaulainclusivoparaestudantessurdos AT custodionataliacarvalho planodeaulainclusivoparaestudantessurdos AT silvaperlacarneiroda planodeaulainclusivoparaestudantessurdos AT fonsecagessicafabiely planodeaulainclusivoparaestudantessurdos AT vianaflaviaroldan planodeaulainclusivoparaestudantessurdos |
_version_ |
1766683667559612416 |