The graffiti-image: gazes on the Colombian armed conflict

The article presents and discusses the concept of graffiti-image from some reflections on the armed conflict in Colombia. In that sense, inquire about the status of images in war and the relationship between them and the spectator. Briefly analyzing the work of the urban artist “Guache”, it is assum...

ver descrição completa

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Autor principal: Pérez Torres, Natalia
Formato: Online
Idioma:por
Publicado em: Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
Endereço do item:https://periodicos.ufrn.br/equatorial/article/view/19962
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
id oai:periodicos.ufrn.br:article-19962
record_format ojs
spelling oai:periodicos.ufrn.br:article-199622021-06-24T21:05:37Z The graffiti-image: gazes on the Colombian armed conflict La imagen-graffiti: miradas sobre el conflicto armado colombiano A imagem-graffiti: olhares sobre o conflito armado colombiano Pérez Torres, Natalia antropologia urbana; imagem-graffiti arte política; conflito armado colombiano; Guache Antropologia e imagem The article presents and discusses the concept of graffiti-image from some reflections on the armed conflict in Colombia. In that sense, inquire about the status of images in war and the relationship between them and the spectator. Briefly analyzing the work of the urban artist “Guache”, it is assumed that graffiti-image can configure a collective artistic and political praxis, and a particular gaze at the experience of war in the public space of the cities. El artículo presenta y discute el concepto de imagen-graffiti a partir de algunas reflexiones sobre el conflicto armado en Colombia. En ese sentido, indaga sobre el estatuto de las imágenes en la guerra y la relación entre éstas y el espectador. Analizando brevemente el trabajo del artista urbano “Guache”, se asume que la imagen-graffiti puede configurar una praxis artística y política colectiva y una mirada particular sobre la experiencia de la guerra en el espacio público de las ciudades. O artigo apresenta e discute o conceito de imagem-graffiti a partir de algumas reflexões sobre o conflito armado na Colômbia. Nesse sentido, indaga sobre o estatuto das imagens na guerra e a relação entre elas e o espectador. Analisando brevemente o trabalho do artista urbano “Guache”, assume-se que a imagem-graffiti pode configurar uma práxis artística e política coletiva e um olhar particular sobre a experiência da guerra no espaço público das cidades. Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN 2020-06-25 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto application/pdf https://periodicos.ufrn.br/equatorial/article/view/19962 Equatorial – Revista do Programa de Pós-Graduação em Antropologia Social; Vol. 7 No. 13 (2020): Dossiê: Antropologia e Imagem - produções visuais na cidade; 1-18 Equatorial – Revista do Programa de Pós-Graduação em Antropologia Social; Vol. 7 Núm. 13 (2020): Dossiê: Antropologia e Imagem - produções visuais na cidade; 1-18 Equatorial – Revista do Programa de Pós-Graduação em Antropologia Social; v. 7 n. 13 (2020): Dossiê: Antropologia e Imagem - produções visuais na cidade; 1-18 2446-5674 10.21680/2446-5674.2020v7n13 por https://periodicos.ufrn.br/equatorial/article/view/19962/12887 Copyright (c) 2020 Natalia Pérez Torres
institution Periódicos UFRN
collection Portal de Pediódicos Eletrônicos da UFRN
language por
format Online
author Pérez Torres, Natalia
spellingShingle Pérez Torres, Natalia
The graffiti-image: gazes on the Colombian armed conflict
author_facet Pérez Torres, Natalia
author_sort Pérez Torres, Natalia
title The graffiti-image: gazes on the Colombian armed conflict
title_short The graffiti-image: gazes on the Colombian armed conflict
title_full The graffiti-image: gazes on the Colombian armed conflict
title_fullStr The graffiti-image: gazes on the Colombian armed conflict
title_full_unstemmed The graffiti-image: gazes on the Colombian armed conflict
title_sort graffiti-image: gazes on the colombian armed conflict
description The article presents and discusses the concept of graffiti-image from some reflections on the armed conflict in Colombia. In that sense, inquire about the status of images in war and the relationship between them and the spectator. Briefly analyzing the work of the urban artist “Guache”, it is assumed that graffiti-image can configure a collective artistic and political praxis, and a particular gaze at the experience of war in the public space of the cities.
publisher Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
publishDate 2020
url https://periodicos.ufrn.br/equatorial/article/view/19962
work_keys_str_mv AT pereztorresnatalia thegraffitiimagegazesonthecolombianarmedconflict
AT pereztorresnatalia laimagengraffitimiradassobreelconflictoarmadocolombiano
AT pereztorresnatalia aimagemgraffitiolharessobreoconflitoarmadocolombiano
AT pereztorresnatalia graffitiimagegazesonthecolombianarmedconflict
_version_ 1766683465519988736