Sensibilização sobre o uso eficiente de energia elétrica em escolas públicas de Goianinha/RN
This article is the result of an extension project that aimed to disseminate measures of conscious use of electricity in public schools of Goianinha / RN. For this, lectures were held in four schools in the city, which emphasized the direct impacts that the generation of electricity has on the envir...
Na minha lista:
Principais autores: | , , , , |
---|---|
Formato: | Online |
Idioma: | por |
Publicado em: |
Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN
|
Endereço do item: | https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/19356 |
Tags: |
Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
|
id |
oai:periodicos.ufrn.br:article-19356 |
---|---|
record_format |
ojs |
spelling |
oai:periodicos.ufrn.br:article-193562021-11-04T00:55:36Z Sensibilização sobre o uso eficiente de energia elétrica em escolas públicas de Goianinha/RN Dantas de Araújo Júnior, Aldayr Karla de Lima Galvão, Anísia Luiz de Sena Liberato, André Alves Galvão da Silva, Adriane Vinícius de Souza Rodrigues, Carlos This article is the result of an extension project that aimed to disseminate measures of conscious use of electricity in public schools of Goianinha / RN. For this, lectures were held in four schools in the city, which emphasized the direct impacts that the generation of electricity has on the environment, demonstrating ways of efficient use of electricity for students and teachers, aiming at environmental and economic awareness. Surveys were also performed in the electrical installations of schools, seeking to identify possible problems and abnormalities, according to the Brazilian Association of Technical Standards. Afterwards, reports were prepared with the images and the description of the inadequacies, followed by the recommendations for rectification according to ABNT NBR 5410: 2004. The project met its objectives and included around 500 students and teachers. Este artículo es el resultado de un proyecto de extensión que tuvo como objetivo difundir medidas de uso consciente de la electricidad en las escuelas públicas de Goianinha/RN. Para esto, se realizaron conferencias en cuatro escuelas de la ciudad, que enfatizaron los impactos directos que la generación de electricidad tiene en el medio ambiente, demostrando formas de uso eficiente de la electricidad para estudiantes y maestros, con el objetivo de la conciencia ambiental y económica. También se realizaron encuestas en las instalaciones eléctricas de las escuelas, buscando identificar posibles problemas y anormalidades, según la Asociación Brasileña de Normas Técnicas. Posteriormente, se prepararon informes con las imágenes y la descripción de las deficiencias, seguidas de las recomendaciones para la rectificación de acuerdo con ABNT NBR 5410: 2004. El proyecto cumplió sus objetivos e incluyó alrededor de 500 estudiantes y maestros. Este artigo é resultante de um projeto de extensão que objetivou difundir medidas de utilização consciente da energia elétrica em escolas públicas do município de Goianinha/RN. Para isso, foram realizadas palestras em quatro escolas do município, que enfatizaram os impactos diretos que a geração de energia elétrica tem sobre o meio ambiente, demonstrando maneiras de uso eficiente da eletricidade para alunos e professores, visando a conscientização ambiental e econômica. Também foram feitas vistorias nas instalações elétricas das escolas, buscando identificar possíveis problemas e anormalidades, conforme a Associação Brasileira de Normas Técnicas. Após, foram elaborados laudos com as imagens e a descrição das inadequações, seguidas das recomendações para retificação conforme ABNT NBR 5410:2004. O projeto cumpriu seus objetivos e contemplou cerca de 500 estudantes e professores. Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN 2020-05-19 info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion application/pdf https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/19356 Revista Extensão & Sociedade; v. 11 n. 1 (2020): Revista Extensão & Sociedade Vol. XI, 2020.1 2178-6054 2595-0150 10.21680/2178-6054.2020v11n1 por https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/19356/14942 Copyright (c) 2020 Revista Extensão & Sociedade |
institution |
Periódicos UFRN |
collection |
Portal de Pediódicos Eletrônicos da UFRN |
language |
por |
format |
Online |
author |
Dantas de Araújo Júnior, Aldayr Karla de Lima Galvão, Anísia Luiz de Sena Liberato, André Alves Galvão da Silva, Adriane Vinícius de Souza Rodrigues, Carlos |
spellingShingle |
Dantas de Araújo Júnior, Aldayr Karla de Lima Galvão, Anísia Luiz de Sena Liberato, André Alves Galvão da Silva, Adriane Vinícius de Souza Rodrigues, Carlos Sensibilização sobre o uso eficiente de energia elétrica em escolas públicas de Goianinha/RN |
author_facet |
Dantas de Araújo Júnior, Aldayr Karla de Lima Galvão, Anísia Luiz de Sena Liberato, André Alves Galvão da Silva, Adriane Vinícius de Souza Rodrigues, Carlos |
author_sort |
Dantas de Araújo Júnior, Aldayr |
title |
Sensibilização sobre o uso eficiente de energia elétrica em escolas públicas de Goianinha/RN |
title_short |
Sensibilização sobre o uso eficiente de energia elétrica em escolas públicas de Goianinha/RN |
title_full |
Sensibilização sobre o uso eficiente de energia elétrica em escolas públicas de Goianinha/RN |
title_fullStr |
Sensibilização sobre o uso eficiente de energia elétrica em escolas públicas de Goianinha/RN |
title_full_unstemmed |
Sensibilização sobre o uso eficiente de energia elétrica em escolas públicas de Goianinha/RN |
title_sort |
sensibilização sobre o uso eficiente de energia elétrica em escolas públicas de goianinha/rn |
description |
This article is the result of an extension project that aimed to disseminate measures of conscious use of electricity in public schools of Goianinha / RN. For this, lectures were held in four schools in the city, which emphasized the direct impacts that the generation of electricity has on the environment, demonstrating ways of efficient use of electricity for students and teachers, aiming at environmental and economic awareness. Surveys were also performed in the electrical installations of schools, seeking to identify possible problems and abnormalities, according to the Brazilian Association of Technical Standards. Afterwards, reports were prepared with the images and the description of the inadequacies, followed by the recommendations for rectification according to ABNT NBR 5410: 2004. The project met its objectives and included around 500 students and teachers. |
publisher |
Portal de Periódicos Eletrônicos da UFRN |
publishDate |
2020 |
url |
https://periodicos.ufrn.br/extensaoesociedade/article/view/19356 |
work_keys_str_mv |
AT dantasdearaujojunioraldayr sensibilizacaosobreousoeficientedeenergiaeletricaemescolaspublicasdegoianinharn AT karladelimagalvaoanisia sensibilizacaosobreousoeficientedeenergiaeletricaemescolaspublicasdegoianinharn AT luizdesenaliberatoandre sensibilizacaosobreousoeficientedeenergiaeletricaemescolaspublicasdegoianinharn AT alvesgalvaodasilvaadriane sensibilizacaosobreousoeficientedeenergiaeletricaemescolaspublicasdegoianinharn AT viniciusdesouzarodriguescarlos sensibilizacaosobreousoeficientedeenergiaeletricaemescolaspublicasdegoianinharn |
_version_ |
1766681965523632128 |