Eugene O'Neill : a study in masks /

For O'Neill, the use of masks was not only a technical device, but also a reflection of his own personality. For him, masks expressed a significant psychological world in which he unconsciously participated and struggled for the moral, religious, and social values of his time. Influenced by th...

ver descrição completa

Na minha lista:
Detalhes bibliográficos
Autor principal: Barreto, Ana Lúcia Bezerra.
Formato: Dissertação
Publicado em:
Assuntos:
Endereço do item:https://app.bczm.ufrn.br/home/#/item/76869
Tags: Adicionar Tag
Sem tags, seja o primeiro a adicionar uma tag!
Descrição
Resumo:For O'Neill, the use of masks was not only a technical device, but also a reflection of his own personality. For him, masks expressed a significant psychological world in which he unconsciously participated and struggled for the moral, religious, and social values of his time. Influenced by the reading of Nietzsche and Jung, O'Neill intensified the use of masks in the years between 1923 to 1926, a period in which he wrote three of his most important masked plays - All God's Chillun Got Wings, The Great God Brown, and Lazarus laughed - the object of this paper. The symbolical use of masks conducted the author to deal with opposite images or values such as black/white, concrete/abstract, death/life, producing an endless action/reaction from the characters, and placing the mask as an essential part of the theme.#$&Para O'Neill, o uso de máscaras não era apenas uma técnica, mas também um reflexo de sua própria personalidade. Para ele, as máscaras expressavam um importante mundo psicológico do qual ele inconscientemente participou e pelo qual lutou através da expressão de valores morais, religiosos e sociais do seu tempo. Influenciado por leituras sobre Nietzsche e Jung, O'Neill intensificou o uso de mascaras nos anos de 1923 a 1926, período em que ele escreveu três das suas mais importantes peças com máscaras - All God's Chillun Got Wings, The Great God Brown e Lazarus Laughed - objetos deste estudo. O uso simbólico das máscaras levou o autor a lidar com imagens ou valores opostos tais como preto/branco, concreto/abstrato, morte/vida, produzindo uma interminável ação/reação por parte dos personagens, e colocando a máscara como parte essencial do tema.